Zarządzanie nieruchomościami

Wybór odpowiedniego zarządcy to najtrudniejsze z zadań stojących przed właścicielami nieruchomości i zarządami Wspólnot Mieszkaniowych.

W ramach wykonywania obowiązków proponujemy:

  1. REPREZENTACJA WSPÓŁWŁAŚCICIELI
    a) reprezentacja współwłaścicieli na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej: między innymi urzędem skarbowym, statystycznym, składanie sprawozdań, NIP, REGON, itp.,
    b) reprezentacja w stosunkach pomiędzy właścicielami.

  2. OBSŁUGA PRAWNA
    a) reprezentacja w stosunkach wewnętrznych, porady prawne, przygotowanie pism, pomoc i doradztwo w sporach z dostawcami usług,
    b) opracowywanie aktów normatywnych (regulaminów), itp.

  3. OBSŁUGA BANKOWO – KSIĘGOWA
    a) otwarcie rachunku bankowego współwłaścicieli i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek (wybór banku zależy od decyzji współwłaścicieli, przy czym współpracując ściśle z GBS jesteśmy w stanie zaoferować korzystne ceny usług),
    b) pobieranie od właścicieli opłat z tytułu zaliczek na pokrycie kosztów eksploatacyjnych, funduszu remontowego i innych związanych z utrzymaniem nieruchomości,
    c) pobieranie i windykacja dochodów z pożytków,
    d) przygotowywanie projektów planów gospodarczych,
    e) sporządzanie sprawozdań finansowych.

  4. OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA
    a) obsługa biurowa (programy komputerowe, opłaty pocztowo – telefoniczne, druki, powiadomienia, itp.
    b) zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynku,
    c) nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w obrębie posesji,
    d) prowadzenie wykazu współwłaścicieli, wielkości udziałów, weryfikowanie stanu prawnego oraz faktycznego nieruchomości wspólnej,
    e) przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań współwłaścicieli (w tym udzielanie merytorycznej pomocy w organizowaniu i przeprowadzaniu głosowania w trybie indywidualnego zbierania głosów),
    f) prowadzenia korespondencji z właścicielami,
    g) dochodzenie w imieniu współwłaścicieli od podmiotów będących stroną bądź ich następców prawnych roszczeń z tytułu gwarancji, rękojmi i ogólnej odpowiedzialności kontraktowej związanych z obiektami budowlanymi na terenie nieruchomości wspólnej,
    h) wyszukiwanie firm świadczących wszelkie usługi, organizacja przetargów i nadzór nad jakością ich wykonania,
    i) negocjacje z wykonawcami,
    j) analiza i zatwierdzanie kosztorysów.

  5. OBSŁUGA TECHNICZNA NIERUCHOMOŚCI
    a) bieżący nadzór nad użytkowaniem obiektów budowlanych w rozumieniu ustawy Prawo budowlane w sposób zgodny z ich przeznaczeniem i wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymaniem w należytym stanie technicznym i estetycznym celem niedopuszczenia do pogorszenia ich właściwości użytkowych i sprawności technicznej,
    b) prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
    przeprowadzanie na koszt Wspólnoty okresowych kontroli obiektu budowlanego w zakresie przewidzianym w Prawie budowlanym,
    d) zlecanie i kontrola bieżących napraw oraz kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków,
    e) zapewniamy dyżur personelu technicznego, obejmujący wszystkie branże również po godzinach naszego urzędowania oraz w niedziele i święta, wystarczy zgłoszenie telefoniczne.

O nas

front budynku btbs


Barlineckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z o.o. w Barlinku 
ul. Szpitalna 4, 74-320 Barlinek

tel. (95) 746 23 48, fax: (95)746 23 48
e-mail: sekretariat@tbsbarlinek.pl
NIP: 597-14-95-751, REGON: 811787297

Znajdź nas

Polecamy

logo barlinek
logo tbs
logo bgk