Wybór odpowiedniego zarządcy to najtrudniejsze z zadań stojących przed właścicielami nieruchomości i zarządami Wspólnot Mieszkaniowych.
W ramach wykonywania obowiązków proponujemy:
- REPREZENTACJA WSPÓŁWŁAŚCICIELI
a) reprezentacja współwłaścicieli na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej: między innymi urzędem skarbowym, statystycznym, składanie sprawozdań, NIP, REGON, itp.,
b) reprezentacja w stosunkach pomiędzy właścicielami. - OBSŁUGA PRAWNA
a) reprezentacja w stosunkach wewnętrznych, porady prawne, przygotowanie pism, pomoc i doradztwo w sporach z dostawcami usług,
b) opracowywanie aktów normatywnych (regulaminów), itp. - OBSŁUGA BANKOWO – KSIĘGOWA
a) otwarcie rachunku bankowego współwłaścicieli i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek (wybór banku zależy od decyzji współwłaścicieli, przy czym współpracując ściśle z GBS jesteśmy w stanie zaoferować korzystne ceny usług),
b) pobieranie od właścicieli opłat z tytułu zaliczek na pokrycie kosztów eksploatacyjnych, funduszu remontowego i innych związanych z utrzymaniem nieruchomości,
c) pobieranie i windykacja dochodów z pożytków,
d) przygotowywanie projektów planów gospodarczych,
e) sporządzanie sprawozdań finansowych. - OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA
a) obsługa biurowa (programy komputerowe, opłaty pocztowo – telefoniczne, druki, powiadomienia, itp.
b) zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynku,
c) nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w obrębie posesji,
d) prowadzenie wykazu współwłaścicieli, wielkości udziałów, weryfikowanie stanu prawnego oraz faktycznego nieruchomości wspólnej,
e) przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań współwłaścicieli (w tym udzielanie merytorycznej pomocy w organizowaniu i przeprowadzaniu głosowania w trybie indywidualnego zbierania głosów),
f) prowadzenia korespondencji z właścicielami,
g) dochodzenie w imieniu współwłaścicieli od podmiotów będących stroną bądź ich następców prawnych roszczeń z tytułu gwarancji, rękojmi i ogólnej odpowiedzialności kontraktowej związanych z obiektami budowlanymi na terenie nieruchomości wspólnej,
h) wyszukiwanie firm świadczących wszelkie usługi, organizacja przetargów i nadzór nad jakością ich wykonania,
i) negocjacje z wykonawcami,
j) analiza i zatwierdzanie kosztorysów. - OBSŁUGA TECHNICZNA NIERUCHOMOŚCI
a) bieżący nadzór nad użytkowaniem obiektów budowlanych w rozumieniu ustawy Prawo budowlane w sposób zgodny z ich przeznaczeniem i wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymaniem w należytym stanie technicznym i estetycznym celem niedopuszczenia do pogorszenia ich właściwości użytkowych i sprawności technicznej,
b) prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
przeprowadzanie na koszt Wspólnoty okresowych kontroli obiektu budowlanego w zakresie przewidzianym w Prawie budowlanym,
d) zlecanie i kontrola bieżących napraw oraz kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków,
e) zapewniamy dyżur personelu technicznego, obejmujący wszystkie branże również po godzinach naszego urzędowania oraz w niedziele i święta, wystarczy zgłoszenie telefoniczne.